আমরা ব্লগার আসাদ নূরের মুক্তি চাই।

আসাদ নূর একজন ব্লগার। মুক্তমনা মানুষ। বাংলাদেশে প্রতিষ্ঠিত হয়েছে ব্লগার অর্থ হল পাপী, ইসলামের শত্রু ও নাস্তিক। মুক্ত চিন্তা, ব্লগিং অনানুষ্ঠানিক ভাবে নিষিদ্ধ।মুক্ত চিন্তা ও ব্লগারদের একের পর এক হত্যা করা হচ্ছে। এটা বলা যায় টার্গেট কিলিং। সরকার ভোটার জন্য মৌলবাদীদের সাথে এক মঞ্চে। মৌলবাদীরা মুক্ত চিন্তা ও ব্লগারদের নাস্তিক ও ইসলামের শত্রু আখ্যা দিচ্ছে। তারা বিশ্বাস করে মুক্ত চিন্তা ও ব্লগারদের হত্যা করলে বেহেস্ত মেলে। তাদের এ বিশ্বাস ভাঙ্গবে কবে?

বাংলাদেশের অনেক ব্লগার ভারত, জার্মান , আমেরিকা, সুইডেন ও অন্নান্য দেশে বাস করছে, জীবন বাঁচাতে। বাঁচার অধিকার সবার আছে। কথা বলার অধিকার সবার আছে। আসাদ নূর কে বাংলাদেশ বিমানবন্দর থেকে গ্রেফতার করা হয়েছে ICT Act এর ৫৭ ধারায়। । তার বিরুদ্ধে অভিযোগ, সে ধর্ম ও নবী কে অবমাননা করেছে। আজও তার মুক্তি মিলেনি। ব্লগারদের পরিবার বাংলাদেশে নিরাপদ নয়। আমাদের চিন্তা ও মানসিকতার পরিবর্তন প্রয়োজন। আমরা আশা করি সরকার আসাদ নূরের মুক্তি দিবে। মানবতার স্বার্থে। মতপ্রকাশের স্বাধীনতার স্বার্থে।

আমাদের দেশের হুজুর এবং মাওলানারা সবসয় অন্য ধর্মের নগ্ন সমালোচনা করছেন। এটা কি ধর্মের অবমাননা নয়। পচ্ছিমাদের গালাগালি করে। তারা আমাদের সন্তানদের বিকৃত ধর্ম সেখাচ্ছে। তাদের ও বিচারের আওতায় আনতে হবে।

We want release of Blogger Asad Noor.

Asad Noor is a Blogger. Freethinker Human. It has been established in the Bangladesh that, blogger means siner, enemy of Islam and atheist. Freethinking and blogging are unofficially banned in the Bangladesh. One by one freethinker and bloggers are hacked to death. It can be said “target killing”. The government is in the same platform with Islamic fundamentalist just for politics of vote. The fundamentalists are giving stamp of atheist and enemy of Islam to the freethinker and blogger. They believe, if they can kill freethinker or blogger, they will get heaven. who will break their believe ??????

Lots of blogger of the Bangladesh are living in the India, Garman, USA, Sweden and other countries, to save life. Everybody has right to life. Has right to speak. Asad Noor has been arrested from Bangladesh Airport under section 57 of ICT Act. The allegation against him, he dishonoured prophet and religion.

Yet he did not get release. The family of bloggers are not save in the Bangladesh. We need change in our thought and mentality. We hope that, the government will give release of Asad Noor. For the interest of humanity. For the interest of freedom of speech.

In the Bangladesh Huzur and Mawlana are always badly criticizing all other religion. Is it not defamation to other religion? verbally abusing the western. They are teaching our child wrong religion. Need to bring them under justice.

Note: Please stand together for the right and freedom of freethinker and blogger.

Yusuf Sheikh.

5 total views, 1 views today

2
Leave a Reply

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
tumibadol Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
badol
পথচারী
badol

Very ceeative article. There
Very ceeative article. There is no freedom of expression in the Bangladesh

tumi
পথচারী
tumi

I bloggers are under threat
I bloggers are under threat in Bangladesh . So be careful.