তুমি ধার্মিক, আমি নাস্তিক ও মানবতাবাদী।

বিশ্বব্যাপী ধর্ম গ্রহণ যোগ্যতা হারাচ্ছে। বর্তমান সময়ে ধর্ম ক্ষয়ুসনু। অন্যদিকে নাস্তিকতা অল্পঅল্প করে কিন্তু নিশ্চিত ভাবে বাড়ছে। নাস্তিকতার একটি বিজ্ঞানিক ও জ্ঞাননির্ভর গ্রহণ যোগ্যতা আছে। নাস্তিকতা ও ধর্মের মধ্যে সংঘর্ষ আছে। ধার্মিকরা সৃষ্টিকর্তাকে অন্ধ ভাবে বিশ্বাস করে। নাস্তিকরা সৃষ্টিকর্তাকে বিশ্বাস করে না। নাস্তিকরা অলোকিকতা কিংবা কল্পনায় বিশ্বাস করে না।

ধার্মিকরা হিংস্ৰ। ধর্ম এটাই তাদের শিক্ষা দেয়। প্রত্যেকটা ধর্ম উগ্রপন্থী। ধর্ম শান্তির কথা বলেন। যারা বলে ধর্ম শান্তির কথা বলে তারা মিথ্যা কথা বলে। দয়া করে মনে রাখতে হবে , মানবতাই একমাত্র শান্তির পথ। এবং নাস্তিকরা মানবতায় বিশ্বাস করে। মানব প্রেম পৃথিবীর শ্রেষ্ঠ ধর্ম এবং এটাই নাস্তিকতার নীতি। মানুষকে ভালোবাসতে হবে মন থেকে। আল্লাহ , ঈশ্বর , ভগবানকে খুশি করার জন্য মানুষকে ভালোবাসা ভন্ডামি।

কি হবে ধর্ম মেনে। ধর্ম শুধু অন্য ধর্ম কে ঘৃনা করতে শেখায়। ধর্ম প্রভাবিত করে অন্য ধর্মের মানুষকে খুন করতে। ধর্ম আমাদের অপরাধী বানায়।এবং অমানবিক বানায়। ধর্ম আমাদের বাধ্য করে, সবকিছু সৃষ্টিকর্তা কে খুশি করার জন্য করতে। আমরা কেন তাকে খুশি করবো। আমাদের কি জীবন নাই। আমাদের জীবন তো তার জন্য নয়। আমরা কয়জন সৃষ্টি কর্তা কে খুশি করবো। অনেক অনেক ধর্ম , অনেক অনেক সৃষ্টিকর্তা। সৃষ্টিকর্তা নিজে নিজেকে সুখী করা উচিত। তার তো অনেক ক্ষমতা। সে তো সর্বশক্তিমান। আমরা সাধারণ মানুষ , আমাদের উপর তার নির্ভর করা উচিত না। সৃষ্টিকর্তা হলো বানোয়াট ধর্মের নায়ক। প্রত্যেকটা ধর্ম বানোয়াট।

You religious, I am atheist and humanist
Globally religion losing it’s acceptance. At the recent times religions are decreasing. On the other side, atheism are slowly but surely increasing. There is a scientific and logical acceptance of atheism. However, there is collision between religion and atheism. Religious peoples believes god very blindly but atheist never believe god. Atheist never believe in myth. Because their s existence of god.

Religious peoples are violent. Religion teach them it. Each religion is aggressive. Religion never talk about peace. Those who are say religion talk about peace just they lie. Please keep it in mind, humanity is only the path of peace and atheists are believe in humanity. Human love is best religion in the glove and it is the principle of atheist. Need to love the peoples from heart. Love peoples to make happy Allah, God , Vogoban which is dishonest.

What will happen if I follow religion. Religion teach to hate other religion. Even religion influence to kill other religion’s peoples. Religion makes us criminal. And makes us inhuman. Religion makes us bound to do everything to make happy the God. Why we should make happy him (god)? We Don’t we have life? our life is not for god. How man god we can make happy. Lots of religion, lots of god. God should make himself happy.

Religious people believe God has lots of power and god is almighty. We are normal human being. God should not depend on us. God is the false hero of religion. Every religion is false and myth.

6 total views, 1 views today

2
Leave a Reply

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
kabirhossain Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
hossain
পথচারী
hossain

you write very logical.
you write very logical.

kabir
পথচারী
kabir

you bad man , anainst islam .
you bad man , anainst islam . you have to pay for it , mind it,